Mordaunt-Short Alumni 2 satellite

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mordaunt-Short Alumni 2 satellite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jlgmies 26-03-2012

1x Alumni 9 sub

Marantz SR5004
Dune HD BD Prime 3.0
Panasonic 50PZ80

Wat rond geluisterd hier en daar, en kwam wel betere setjes tegen, maar die prijzen waren er ook naar (2000,- + )

Ben zelf filmliefhebber, en in een gewone woonkamer komt deze set dan echt goed uit de verf. Het was mij bekend dat het niet de set voor de muziekliefhebber is, stereo blijft wat achter. Surround is het echter subliem!

Zoals eerder vermeld, je moet even wat met de crossover spelen tot die na je zin is. Als je de Alumni 8 als fronts hebt kun je hem stukkje lager instellen als dat je de Alumni 2's hebt.

Verder heb ik wat live Jazz opnames in DTS HD geluisterd, en dat klonk toch wel erg mooi. Ogen dicht en genieten.

Ben je muziekliefhebber koop 2 mooie eiken zuilen, houd je van films/series met al dat surround geweld. Dan kan ik deze set zeker aanraden!

jos huizinga 11-02-2012

set ziet er goed uit. ben een ongeveer een jaar in het bezit van de set ik heb hem op een marantz sr5004.
qua muziek ben ik totaal niet onder de indruk van het geluid.maar qua films klinkt ie wel goed.voor mij hierna geen Mordaunt-Short meer!

luidsprekerreview 09-01-2011

Goede tot hele goede weergave van surround bronnen. Minder van stereo geluid, minder geschikt voor kritische muziek luisteraars dus.

De meegeleverde front luidsprekers halen de opgegeven 80 hz naar mijn idee niet, en ik heb dan ook mijn subwoofer crossover op 100hz gezet om het gat op te vullen. Voor een kleinere kamer (+- 20< m2) is de subwoofer meer dan krachtig genoeg. Op mijn versterker klinken de speakers sterk in het hoge frequentie bereik en leveren een zeer gedetailleerd geluid bij het bekijken van films. Bij muziek is het merkbaar dat de luidsprekers een beetje "klein" voelen (bij gebrek aan een betere beschrijving). Tegenwoordig maak ik tot tevredenheid de gebruik van 'Dolby Pro Logic II: Music' voor stereo bronnen. Hoewel dit dus niet klinkt zoals het is opgenomen, geeft het wel een veel ruimtelijker effect aan de set en verbeterd het naar mijn idee de stereo weergave aanzienlijk. Wellicht het proberen waard.

De bouwkwaliteit is erg goed te noemen en is met afstand de best gemaakte 'sat/sub' set die ik na uitgebreid luisteren en bekijken ben tegen gekomen.
De luidsprekers worden uitstekend (misschien overdadig) verpakt geleverd en zien er erg goed uit (witte uitvoering). De behuizingen zijn gemaakt van een glanzend kunststof (nergens 'hard plastic' te bekennen) en voelen degelijk aan. Ook bij het uitoefenen van kracht kraakt of piept de behuizing niet. De aansluit terminals zijn allemaal van hoge kwaliteit en komen duurzaam over. Set wordt geleverd met een standaard gebruiksaanwijzing welke de basics behandeld en rubber stickers voor onder de fronts/rears. Ook komt de subwoofer met 4 rubber pootjes (+- 5cm hoog) en een mooi blokje om de center speaker op te laten liggen. Doordat deze met de ronding van de behuizing van de center meegaat is het mogelijk de speaker een beetje naar boven/beneden te richten.

Voor aanschaf heb ik de set vergeleken met verschillende sets van Harman/Kardon, Klipsch, Kef, Bose, B&W en Q-acoustics van de prijsklasse 500-1000 euro. De Alumni's bleven prima overeind tussen de andere sets en alleen de Kef's waren wat mij betreft concurrentie. Uiteindelijk heb ik voor deze gekozen wegens de lagere prijs en naar mijn idee veel mooiere uitvoering.

Hiermee kom ik tot mijn conclusie. Er zijn zat vergelijkbaar of beter klinkende sets beschikbaar, maar niet tegen deze prijs. Mijn set kostte 550 euro, en in combinatie met mijn Denon avr-1905 ben ik erg tevreden.

Venoples 17-12-2010

Het zijn plaatjes van speakers. Ik heb de opstelling:
Alumni 8 voor
Alumni 2 als surround
Alumni 5 als center
en natuurlijk de alumni 9 als sub.

Dit is net even een lekkerdere set up dan de gewone alles allumni 2.

Ik heb hem op een Yamaha RX-V1900. Dat klinkt heel erg lekker voor zowel muziek als film. Ook de winkel waar ik het kocht is echt super. Hele goede service!!! Bijna nostalgisch te noemen. Het was BestHomeCinema in Amersfoort. Niet twijfelen gewoon daar heen gaan en hij biedt je de beste prijs. zeker weten.